Чому не відбувається днопоглиблення в портах Азову? Відповідь АМПУ

Навигатор

Чому не відбувається днопоглиблення в портах Азову? Відповідь АМПУ

В рамках підготовки матеріалу "Чому порти Азовського моря втрачають великі судна?" журналісти Громадського направили запит в Адміністраці. морських портів України із запитанням, чому не відбувається днопоглиблення в портах Азовського моря, що вже призвело до зменшення осадки суден у Маріупольському МТП? Відповідь АМПУ опублікувало на своєму офіційному сайті.


Громадське: Чому не відбувається днопоглиблення в портах Азовського моря, що вже призвело до зменшення осадки суден у Маріупольському МТП?

АМПУ: Проблема в сумлінному виконанні своїх зобов'язань підрядником, якого обрали два роки тому. Череда судів не дозволяла ні продовжувати роботи в Азовському морі, ні обрати нового контрагента. Але це питання вже найближчим часом ми вирішимо. АМПУ значно наростила за останній рік досвід з проведення днопоглиблювальних робіт в портах, і забуті в колишні роки порти Азова і Миколаєва також отримають необхідне днопоглиблення.

Детальніше про ситуацію:

Протягом 2015–2016 років ДП ​​«Адміністрація морських портів України» (ДП «АМПУ») провела дві процедури відкритих торгів із закупівлі послуг експлуатаційного днопоглиблення для підтримання глибин в морських портах Маріуполь і Бердянськ.

Переможцем торгів визначили ТОВ «Техморгідрострой Миколаїв», пропозиції якого під час проведення процедур відкритих торгів в 2015 і 2016 роках були визнані найбільш економічно вигідними, і відповідно, з цією компанією було укладено два договори на надання послуг з експлуатаційного днопоглиблення акваторій і підхідних каналів Бердянського і Маріупольського морських портів. Але, роботи були проведені не в повному обсязі, а з початку 2017 взагалі припинені через низку судових справ, пов'язаних з процедурою закупівлі послуг і якістю виконаних робіт. Крім того, Антимонопольним комітетом України вже було накладено штраф на ТОВ «Техморгідрострой Миколаїв» на суму понад 76 млн грн за спотворення результатів торгів внаслідок антиконкурентних дій в минулі періоди.

Всі ці події навколо підрядника в цілому не дозволили АМПУ провести експлуатаційне днопоглиблення в портах Азовського регіону.

Громадське: Які реальні перспективи проведення цих робіт в 2018 році?

АМПУ: Протягом останнього місяця йде ґрунтовна робота з підготовки до проведення процедури закупівлі послуг з технічного обслуговування підхідних каналів і акваторій Бердянського і Маріупольського морських портів. У найближчі дні в системі Prozorro буде опубліковано оголошення про відкриті торги. Протягом 2018 року плануємо здійснити одночасне днопоглиблення на підхідних каналах і акваторіях Бердянського і Маріупольського морських портів загальним обсягом 2,94 млн куб м, в тому числі — 1,5 млн куб м в Бердянському морському порту і 1,44 млн куб м в Маріупольському морському порту. При цьому до потенційних учасників торгів висуваємо досить жорсткі вимоги щодо термінів і якості виконання днопоглиблювальних робіт.

Крім того, найближчим часом повино остаточно вирішитися питання щодо передислокації самовідвізного землесоса «Меотида» в Маріупольський морський порт. З його допомогою передбачається протягом 2018 року додатково виконати днопоглиблення в обсязі близько 350 тис. куб м на об'єктах Маріупольського морського порту. Роботи планується почати вже з січня 2018 року за умови відсутності льодової кампанії.

Сукупність перерахованих заходів дозволить повернути прохідну осадку суден, що здійснюють судозаходи в зазначені порти до необхідних значень, а подальше регулярне щорічне днопоглиблення на підхідних каналах і акваторіях Маріупольського та Бердянського морських портів дасть можливість підтримувати необхідні глибини.

Якщо знову не буде зриву роботи підрядником або іншого форс-мажору, то всі роботи плануємо закінчити до кінця 2018 року. Обсяг робіт — значний.

Громадське: За даними моїх джерел, частина вантажовідправників вже перенаправили свої товари з портів Маріуполя і Бердянська в порти Чорного моря. Чи можете ви підтвердити цю тенденцію? Які саме вантажі пішли в порти Чорного моря?

АМПУ: За наявною у нас інформацією і результатами проведених аналітичних досліджень колег з Бердянського і Маріупольського філіалу, така тенденція відсутня. Традиційні вантажопотоки, як наприклад, металопродукція компанії «Метінвест», продовжують оброблятися в Маріуполі та Бердянську. Зменшення ж обсягів перевалки в портах пов'язано з переорієнтацією каботажних перевезень руди з Бердянська до Маріуполя на залізницю.

Громадське: Які заходи може оперативно вжити АМПУ для поліпшення роботи портів Азовського моря?

АМПУ: В першу чергу, нам важливо оперативно вибрати надійного підрядника, щоб почати роботи з днопоглиблення в портах Азова, а також вирішити питання з «Меотидою». Плюс наявність власного днопоглиблювального флоту в акваторії портів допоможе також вирішити ситуацію з високим заілюванням глибин. Для довідки: середнє щорічне замулювання (згідно з паспортами) на каналі Бердянського порту становить 720 тис. куб м і на акваторії 300 тис. куб м, в Маріупольському порту відповідно 820,7 тис. куб м і 85 тис. куб м. Варто зазначити, що заносимість в портах Азовського басейну на значно вища, ніж в портах Чорного моря, і єдиним способом боротьби з нею є проведення регулярних експлуатаційних днопоглиблювальних робіт для підтримки паспортних глибин. Тому АМПУ був оголошений тендер на придбання нового землесоса з умовою поставки судна в Азовський басейн, для того щоб мати можливість проводити експлуатаційне днопоглиблення на постійній основі. Очікується, що переможець тендеру буде визначений наприкінці січня-початку лютого 2018 року.

Крім цього, ми приймаємо необхідні заходи для забезпечення стабільної роботи морських портів Азовського регіону, в тому числі в рамках підготовки до льодової кампанії 2017–2018 років, забезпечуємо ефективний зворотний зв'язок з портовими операторами (стівідорними компаніями) для оперативного вирішення питань, що виникають, розробляємо механізм інвестування в розвиток портової залізничної інфраструктури.

Контакты

Контакти

e-mail: portinfo.news@gmail.com

Координати порту: 46°45?N, 36°46?Е

 

Копирайт

Копірайт

Передрук або часткове використання матеріалів дозволяється за умови

погодження з редакцією та наявністю активного гіперпосилання,

відкритого для індексування пошуковими системами.

BBEPX