Навигатор

Голова АМПУ: Ми впораємось із перевалкою усіх обсягів вантажів, особливо зернових

Хто саме вирішуватиме проблему «портового горлечка», нарощуватиме потужності для перевалки імпортних міндобрив, і як просуваються роботи з днопоглиблення в українських морпортах, розповів голова Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс, повідомляє прес-служба АМПУ з посиланням на Аграрне інформаційне агентство Agravery.

За минулий 2016/17 маркетинговий рік Україна експортувала рекордні 44 мільйони тон зерна. Станом на 7 липня українські аграрії зібрали уже два мільйони тони зерна, і це також означає початок нового експортного сезону.

Минулий сезон запам’ятався аграріям  нестачею вагонів-зерновозів для вивозу вантажів на експорт, низькою пропускною здатністю залізниць на під’їзді до портів та складнощами з автоперевезеннями через обмеження по вазі зернових фур. Цього року на додачу очікується, що ближче до осені українські енергетичні компанії суттєво наростять імпорт вугілля морем, зважаючи на домовленості про поставки такого ресурсу із США.

Водночас, для українських портів лишається актуальною проблема поглиблення фарватеру. Невелика глибина акваторії не дає змогу приймати крупнотоннажні судна в портах. Як державний оператор портів — Адміністрація морських портів України (АМПУ) вирішує згадані логістичні проблеми, на  міжнародній конференції GRAIN UKRAINE Agravery.com розповів голова АМПУ Райвіс Вецкаганс.

Цьогоріч експерти очікують ледь не колапсу під час експортного сезону, оскільки пропускна здатність залізниць до морських портів лишається низькою. А восени потрібно буде і вугілля вивантажувати, і зерно навантажувати на судна. На вашу думку, чи зможуть порти перевалити всі потрібні обсяги вантажів, експортних та імпортних?

Я думаю, що ми впораємось із перевалкою усіх обсягів вантажів, особливо зернових. Ми маємо план, як вивантажити вугілля, аби не створювати затримок для перевалки інших вантажів. Сьогодні вугілля вивозиться з портів із достатньою швидкістю.Пропускною здатністю залізничних під’їзних шляхів має  потурбуватись УЗ. Із швидкістю прийому зерна з вагонів можуть бути певні проблеми. Але уже заплановано до перевалки певний тоннаж зернових вантажів. Тому ми будемо планувати роботу разом з нашими клієнтами так, аби затримок із розвантаженням вагонів-зерновозів не було.

Але, наскільки відомо, на в’їзді у морські порти буде посилено ваговий контроль. Чи не ускладнить і такий крок зернову логістику до портів?

Є певна політика аби з точки зору навантаження на вісь перевищення вагових лімітів не було. Ми не моніторимо ситуацію на дорогах до портів. Ми просто виконуємо вказівки Мінінфраструктури.

Скажіть, будь ласка, а яка саме структура буде вирішувати проблему низької пропускної здатності портових залізничних станцій?

Аби вирішити цю проблему, ми зараз працюємо разом з колегами з «Укрзалізниці». Ми обговорювали їхнє бачення розвитку припортових та сортувальних залізниць. Також обговорювали питання, який потрібно обсяг інвестицій, аби усунути проблему низької пропускної здатності під’їзних залізниць до портів. Питання інвестицій ми будемо вирішувати спільно з бізнесом та Мінінфраструктури.

Скільки потрібно буде часу, аби завершити таку роботу?

Ми  плануємо завершити до кінця року роботу над стратегією розвитку портів, де будуть окреслені всі напрямки розвитку, зокрема по залізниці, і по розвитку інфраструктури.  До кінця року ми точно зможемо сказати, скільки потрібно буде часу, аби усунути проблему «портового горличка», і скільки для цього потрібно буде грошей.

Чи буде АМПУ працювати над нарощенням потужностей для перевалки іншого роду вантажів, наприклад імпорту міндобрив? Експерти говорять про надлишок потужностей для перевалки зерна, але при цьому нарікають на відсутність потужностей для перевалки тих же імпортних міндобрив?

Це прерогатива бізнесу —  регулювати свої вантажопотоки. Сьогодні, як бачимо, переважає експорт, оскільки купівельна спроможність на внутрішньому ринку України падає. Наприклад, бачимо зростання обсягів перевезень вантажів у контейнерах. В принципі, економіка все розставить так, як буде потрібно для експорту чи імпорту вантажів.Минулого року імпорт вантажів до України склав лише 10 млн тонн. Цьогоріч, я думаю, обсяги імпорту такими і залишаться, або ж дещо збільшаться в сторону імпорту вугілля.

Як просувається справа з роботами по днопоглибленню в українських морських портах?

На сьогоднішній день ми рухаємось, я думаю, до завершення усіх підготовчих процедур. Буквально учора прибув флот днопоглиблення у порт Южний. Тут все йде по графіку. Минулого тижня ми оголосили новий тендер з днопоглиблення каналу в порту Чорноморськ, і будемо рухатись далі. Є у нас певна проблема отримання ліцензії по роботам від Мінприроди, але ми працюємо.  Цим сегментом робіт сьогодні задоволені і я, і моя команда.

Інтерв'ю взяв Іван Киричевський

Контакты

Контакти

e-mail: portinfo.news@gmail.com

Координати порту: 46°45?N, 36°46?Е

 

Копирайт

Копірайт

Передрук або часткове використання матеріалів дозволяється за умови

погодження з редакцією та наявністю активного гіперпосилання,

відкритого для індексування пошуковими системами.

BBEPX