Навигатор

Миколі Ільїну слідчі намагались вручити підозру про кримінальне правопорушення, ігноруючи право особи на адвоката

5-го квітня до будівлі управління Державного підприємства “Бердянський морський торговельний порт” не аби як, а на автомобілі Infiniti FX35, прибули старший слідчий слідчого управління головного управління національної поліції в Запорізькій області Данило Пекний спільно з прокурором Запорізької обласної прокуратури Тетяною Крошкою з понятими. Ринкова вартість такого авто коливається від 18 до 36 тысяч доларів. Прибули вони з метою вручення керівнику ДП “БМТП” Миколі Ільїну підозри про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч2 ст. 364 Кримінального кодексу України.

У відповідності до вимог чинного законодавства — Конституції України та Кримінально-Процесуального кодексу для ознайомлення з текстом підозри, особа якій вручається повідомлення має право на адвоката. Про це слідчого та прокурора повідомив начальник юридичного відділу БМТП Валерій Пасєчник. Зауважимо, що навіть при складанні адміністративного протоколу стосовно порушення правил дорожнього руху особа має право вимагати присутності адвоката. І правоохоронці, які повинні діяти виключно у межах закону, повинні надати їй таку можливість.

Незважаючи на зауваження юриста БМТП прокурор спробувала вручити підозру для ознайомлення Миколі Ільїну. Керівник Бердянського морського торговельного порту наголосив, що дії правоохоронців не відповідають законодавству, а є зайвим свідченням замовного характеру справи.

Варто відзначити, що в день вручення підозри, Микола Ільїн перебував на лікарняному, після нещодавних дій того самого слідчого під час вилучення документів на підприємстві. Вбачаючи порушення своїх прав, керівник "Бердянського морського торговельного порту" не підтвердив власним підписом факт отримання повідомлення про підозру і залишив приміщення.

Підкреслюємо, весь процес спілкування Миколи Ільїна зі слідчими та прокурором тривав не більше 10-ти хвилин з моменту входу останніх до кабінету директора підприємства. Текст підозри становить 8 аркушів друкованого тексту. За вказаний проміжок часу не фахівцю з юриспруденції за відсутності адвоката прочитати та осягнути написане неможливо.

Натомість, прокурор Тетяна Крошка, після консультації телефоном, під підпис, так званих “понятих”, зазначила, що Микола Ільїн ознайомився з підозрою.

Після завершення процедури “ознайомлення”, правоохоронці вийшли з приміщення управління та побачивши, що за ними йдуть представники трудового колективу, які висловлюють здивування недешевим авто, на якому вони прибули, вирішили не сідати в нього, а йти пішки подалі від гріха. Однак, три супроводжуючих, які прибули на іншому, більш бюджетному авто, один з яких представився керівнику прес-служби підприємства, члену Національної спілки журналістів України Сергію Білоусову чомусь “гражданским лицом” почали заважати йому знімати машину, на який приїхали прокурор та слідчий. Один навіть намагався вибити з рук журналіста телефон, яким той знімав Infiniti, зі словами “У вас давно телефон не разбивали?” Ці дії особи, яка намагалась зашкодити журналісту виконувати свій професійний обов'язок теж показують, якими методами діють ті, кого ми за звичкою називаємо правоохоронцями.

А тепер простежимо послідовність розвитку подій. Після незаконної, з точки зору державного підприємства, реєстрації приватного портового оператора, держава недоотримала 21 мільйон гривень податків. Порт в січні повідомив про це Генпрокуратуру, яка передала справу до Національного антикорупційного бюро України, вбачаючи в такій оборудці ознаки злочину.

30-го березня до Бердянського морського торговельного порту завітали слідчі нацполіції,  оперуповноважені департаменту захисту економіки та батальйону особливого призначення.

Після цього начальник Бердянської філії АМПУ Олександр Барчан відкрито виступає на захист приватного портового оператора “Аскет Шиппінг”, інтерв’ю якого було розіслано по всіх філіалах АМПУ.

Сьогодні, вже через дві години після спроби вручення підозри Миколі Ільїну 5 квітня, заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк на своїй сторінці в мережі Фейсбук доповідає про проведені слідчим дії, звинувачує керівника БМТП у нанесенні збитків державі в розмірі 700 тисяч гривень, з гордістю додає в кінці звернення до міністра інфраструктури Володимира Омеляна. Виходить, перші особи державного міністерства разом з державною прокуратурою виступають на боці приватної фірми проти державного підприємства? Чи не є це ще однією ознакою, наскільки викривлена свідомість у деяких високопосадовців?

Доречі, Юрій Лавренюк, вже  фігуруює у кримінальній справі про   зловживання владою і службовим становищем, що спричинило для юридичної особи - державного підприємства і держави тяжкі наслідки. Всього за декілька тижнів державні службовці прокоментували конфлікт БМТП і приватного портового оператора Аскет Шиппінг, одностайно зайнявши позицію приватників.

Так чиї ж інтереси захищають чиновники у владних кабінетах морської галузі — держави чи приватних структур? І чи довго галузь буде лихоманити після замовних дій чиновників?



Контакты

Контакти

e-mail: portinfo.news@gmail.com

Координати порту: 46°45?N, 36°46?Е

 

Копирайт

Копірайт

Передрук або часткове використання матеріалів дозволяється за умови

погодження з редакцією та наявністю активного гіперпосилання,

відкритого для індексування пошуковими системами.

BBEPX