Навигатор

Профспілки портовиків України звернулися до Прем'єр-міністра В. Гройсмана з пропозицією переглянути систему оподаткування державних підприємств

Голова профспілкового комітету Бердянського морського торговельного порту Василь Гривко на нараді в міністерстві інфраструктури озвучив позицію бердянських портовиків, щодо 75-и відсоткового оподаткування прибутку підприємтсва.

Трудові колективи морських портів України продовжують боротьбу за виживання. Система 75-ти відсотків відрахувань прибутків підприємств до державного бюджету поставило на межу існування всю морську галузь. У зв’язку з цим під головуванням міністра інфраструктури України Володимира Омеляна відбулась нарада з головами профспілкових комітетів морських портів України. Позицію бердянських портовиків представляв голова профкому БМТП Василь Гривко.

На ім’я Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана, голови профспілкових комітетів морських портів направили лист, в якому детально обґрунтували ймовірні негативні наслідки для всієї морської галузі, в разі збереження 75-ти відсоткового оподаткування прибутків підприємств. За інформацією голови спільного представницького органу профспілок Михайла Кірєєва звернення портовиків Володимир Гройсман оцінив позитивно. В разі, якщо до кінця травня Кабміном не буде прийнято рішення, щодо відміни 75-ти відсоткового оподаткування чистого прибутку, представники профспілок 8-го червня пікетуватимуть будинок уряду.

Копія листа до Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана

Прем’єр-міністру України Гройсману В.Б.
01008, м. Київ, вул. Грушевського,12/2

Шановний Володимире Борисовичу!


Трудові колективи державних підприємств, установ та організацій морського транспорту стурбовані з приводу прийняття Постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1156 «Про внесення змін до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями» (надалі – Постанова), а саме — збільшенням відрахувань з 30 % до 75 %. Цей нормативний акт носить антисоціальний характер та може призвести до знищення державного сектору економіки.

Прийняття цієї Постанови викликало міцний супротив в трудових колективах підприємств морського транспорту через посилення на них фінансового навантаження, що може викликати вкрай негативні наслідки. На сьогоднішній день державні підприємства знаходяться у нерівних конкурентних умовах відносно до підприємств недержавної форми власності, відбувається витискування державних підприємств з різних сфер бізнесу, і в першу чергу, капіталомістких та високотехнологічних. Це пов’язане з неефективністю вітчизняного законодавства, внаслідок чого податковий тягар для держпідприємств в декілька разів вищий, ніж для недержавних підприємств.

Таке податкове навантаження не дає можливості для реалізації відповідних програм розвитку державних підприємств морської галузі.

Відповідно до діючих норм Податкового кодексу України і з урахуванням постанови КМУ від 23.02.2011 № 138 із змінами, внесеними постановою КМУ від 24.12.2014, та постанови КМУ від 30.12.2015 № 1156, податкове навантаження на держпідприємство складає в середньому 97% від отриманого фінансового результату.

Все це унеможливлює будь-який розвиток державних підприємств через відсутність джерел інвестування, а це в свою чергу, призведе до масового звільнення найманих працівників.
Також слід зазначити, що відповідно до положень ч. 1 ст. 65 Господарського кодексу України управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу.

Ч. 8 ст. 75 Кодексу встановлює, що державні комерційні підприємства утворюють за рахунок прибутку (доходу) спеціальні (цільові) фонди, призначені для покриття витрат, пов'язаних з їх діяльністю, а саме:

- амортизаційний фонд;

- фонд розвитку виробництва;

- фонд споживання (оплати праці);

- резервний фонд;

інші фонди, передбачені статутом підприємства.

Порядок використання цих фондів визначається відповідно до затвердженого фінансового плану.

Частина 9 вищезазначеної статті встановлює, що розподіл прибутку (доходу) державних комерційних підприємств здійснюється відповідно до затвердженого фінансового плану з урахуванням вимог цього Кодексу та інших законів.

Постанова КМУ від 30.12.2015 р. № 1156 була прийнята без врахування вимог Господарського кодексу України та інших законодавчих актів України, чим обмежила права трудових колективів на участь в управлінні підприємством.

Зважаючи на те, що основні фонди (в т.ч. фонд оплати праці) формуються з чистого прибутку підприємтсва, прийняття вищезазначеної постанови КМУ в одностороньому порядку може змінити умови оплати працівників в сторону погіршення, що грубо порушує вимоги Кодексу законів про працю України та Закону України «Про оплату праці».

Також, будуть різко загострені питання соціального забезпечення трудових колективів державних підприємств морського транспорту, які гарантовані Галузевою угодою в сфері морського транспорту та колективними договорами підприємств. Сума коштів, які роботодавці повинні спрямовувати на реалізацію соціальних заходів, буде значно зменшена.

Під загрозою виконання роботодавцями норм та зобов'язань щодо надання працівникам соціальних пільг та компенсацій, фінансування об'єктів соціально-культурного, медичного та спортивного призначення, що перебувають на балансі державних підприємств, тощо.

Крім того, збільшення розміру відрахувань частини чистого прибутку до 75 % призведе до недостачі коштів для формування інших фондів підприємтсва (фонду розвитку виробництва, амортизаційного фонду тощо), що ще більше погіршить конкурентоспроможність державних підприємств. В сфері морського транспорту України не будуть реалізовані вже прийняті програми розвитку підприємств, організацій та установ.

Збільшення в 2,5 рази розміру відрахувань з чистого прибутку призведе до того, що:

- значно погіршиться соціально-економічне становище працівників державних підприємств морського транспорту, зросте рівень напруги у трудових колективах;

- державні підприємства будуть перебувати у нерівних умовах господарювання у порівнянні з підприємствами інших форм власності;

- у підприємств не залишиться коштів для повноцінного розвитку виробничої інфраструктури;

- збільшиться знос основних фондів, внаслідок чого станеться зниження обсягу виробництва продукції та надання послуг;

- станеться різке падіння інвестицій, що призведе до погіршення роботи всіх підприємств морського транспорту в державі;

- будуть масово вивільнені наймані працівники таких підприємств.

Профспілкові організації, які представляють трудові, соціально-економічні права та інтереси працівників державних підприємств, установ та організацій морського транспорту, звертаються до Вас з вимогою переглянути розмір відрахування частини чистого прибутку державними унітарними підприємствами, встановлений Постановою КМУ від 30.12.2015 р. № 1156, та встановити його на рівні 2015 року.

Відповідь на даний лист просимо направити у встановлений законодавством України термін на наступну адресу:

65079, м. Одеса, пл. Кулікове поле, 1, Спільний представницький орган профспілок ПРМТУ, ФМПСУ, ПРМТУ(о).

З повагою,
Голова СПО профспілок М.И. Кірєєв

Члени СПО:
Голова первинної профспілкової організації Херсонського морського торгівельного порту
В.В. Тернавський

Голова первинної профспілкової організації Ізмаїльського порту
О.О. Шубін

Заступник голови ПРМТУ Г.Є Кутянін

Голова Федерації морських професійних спілок України
М.В. Слюсаревський

Голова Профспілки працівників морського транспорту Миколаївського морського торгівельного порту
П.П. Прокопенко
За дорученням трудових колективів підприємств морського транспорту голови профспілкових організацій:

Голова первинної профспілкової організації Білгород-Дністровського морського торгівельного порту
І.В. Сергеєв
Голова первинної профспілкової організації Бердянського морського торгівельного порту
В.П. Гривко

Голова Профспілки робітників морського транспорту Іллічівського морського торгівельного порту
С.О. Бризгалов

Голова профспілкової організації державного підприємства "Маріупольський морський торговий порт"
І.І. Анашкін

Голова Профспілки робітників морського транспорту ДП «МТП «Южний»
С.В. Маслов

Голова первинної профспілкової організації робітників «Морський торгівельний порт «Южний»
С.Л. Спіцин

Голова первинної профспілкової організації працівників Адміністрації Миколаївського морського порту ПРМТУ
Ю.Б. Ковач

Голова Профспілки робітників морського транспорту «Одеського морського торгівельного порту»
В.Н. Зайков

Голова Профспілки робітників морського транспорту спеціалізованого морського порту «Октябрськ»
О.Б. Калошин

Голова первинної профспілкової організації Ренійського морського торгівельного порту
М.М. Григоренко

Голова первинної профспілкової організації Скадовського морського торгівельного порту
В.О.Дудар

Голова профорганізації Усть-Дунайського морського торгівельного порту
В.І. Солопенко


Голова первинної профспілкової організації приватного акціонерного товариства "Українське Дунайське пароплавство"
В.О. Татарчук

Голова первинної профспілкової організації працівників філії «Дельта-лоцман» ДП «Адміністрація морських портів України"
Н.О. Тузова

Голова первинної профспілкової організації Державної установи «Держгідрографія»
Є.П. Рутьян

 

 

Контакты

Контакти

e-mail: portinfo.news@gmail.com

Координати порту: 46°45?N, 36°46?Е

 

Копирайт

Копірайт

Передрук або часткове використання матеріалів дозволяється за умови

погодження з редакцією та наявністю активного гіперпосилання,

відкритого для індексування пошуковими системами.

BBEPX