Навигатор

Портовий оператор “Аскет Шиппінг” фігурує у справі про підозру в хабарництві

   В п’ятницю, 17 березня, в регіональному відділенні Фонду державного майна України в Запорізькій області було зафіксовано факт виявлення хабара. У здійснені злочину підозрюють особу, яка принесла документи від бердянського ТОВ “Аскет Шиппінг”. Про це повідомили одразу кілька запорізьких ЗМІ.

   Як повідомляється, 17 березня до регіонального відділення звернулось ТОВ «Аскет Шиппінг» із заявою про передачу в оренду об’єкта державної власності – частини замощення загальною площею 120,0 кв.м., розташованого за адресою: м. Бердянськ, вул. Горького, 2 з метою розміщення мобільного навантажувального технологічного обладнання строком на 2 роки 11 місяців.
Не дочекавшись зустрічі з головою відділення, представниця потенційного орендаря, яка, як кажуть, дуже поспішала на літак, що відлітав із Запоріжжя до Єгипту, залишила папку для керівника регіонального відділення Олени Спіріної. У папці були виявлені чисті аркуші паперу та конверт з трьома тисячами доларів. Працівники регіонального відділення викликали поліцію та задокументували факт надання неправомірної вигоди.
Повідомляється, що до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесений запис на підставі ст. 369 Кримінального кодексу України – давання хабара, слідство триває. Згідно зі ст. 369 КК України за вчинення такого злочину передбачена відповідальність у вигляді штрафу від 200 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеження волі на строк від двох до п'яти років.

 

І знову “Аскет”...

   ТОВ “Аскет Шиппінг” яке віднедавна має сумнівний татус портового оператора в Бердянському порту, не вперше стає об'єктом зацікавленності правоохоронних органів. Але вперше публічно зафіксовано механізм отримання цим підприємством вигідних для себе рішень. Тепер зрозуміло, як могло статися, щоб ТОВ, яке не має на території Бердянського порту жодного об'єкта, не кажучи про морський термінал, який є обов'язковою ознакою портового оператора, отримав цей статус в липні минулого року.

   Нагадаємо, що керівництво Бердянського морського торговельного порту звернулося з цього приводу до Генерального прокурора України Юрія Луценко із заявою про внесення до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомостей про здійснення посадовими особами державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (АМПУ), його Бердянської філії, а також посадовими особами Мінінфраструктури України та ТОВ "Аскет Шиппінг" кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.364 КК України (зловживання владою і службовим становищем, що спричинило для юридичної особи - державного підприємства і держави тяжкі наслідки) і почати по ньому досудове розслідування.

   У заяві зазначено, що в липні 2016 року колишній начальник Бердянської філії «АМПУ», всупереч інтересам служби, умисно, використовуючи своє службове становище і повноваження, знаючи про відсутність у суб'єкта господарювання ТОВ"Аскет Шиппінг" достатніх підстав для отримання статусу портового оператора, використовуючи свої права і можливості, пов'язані з займаною посадою, домовився з керівництвом ДП "АМПУ" і посадовими особами Мінінфраструктури України здійснити таку реєстрацію ТОВ "Аскет Шиппінг" в Реєстрі ДП" АМПУ". Генпрокуратура направила заяву до НАБУ, яке віднедавна займається цією справою.

   За дивним збігом обставин, екс-керівник Бердянської філії ДП “АМПУ”, який сприяв включенню ТОВ до Реєстру морських операторів, віднедавно працює в керівній ланці “Аскет Шиппінгу” після звільнення із держустанови.

 

“Дружба” скріплена чим?

   “Дружні” стосунки Адміністрації Бердянського порту та ТОВ “Аскет Шиппінг” не зупинились на реєстрації. Адже, коли порушення закону безкарно відбулось один раз, що заважає “продовженню банкету”? Особливо, коли будь-які питання “вирішуються” конвертами? Захист інтересів “Аскету” відбувся під час епопеї з порушеннями нормативів вагового комлексу “Аскет Шиппінг” поруч з колією “Укрзалізниці”, що призвело до зупинення руху по ній до виправлення аварійної ситуації.

   І знову, як видно на відео, “адвокатом” “Аскету” були співробітники державного підприємства “Адміністрація Бердянського порту”.

   Але навіть перенесення вагів на півтора метри вбік не змінило загрозливу ситуацію. Передаварійні випадки зіткнення потягів “Укрзалізниці”з автомобілями “Аскету” мали місце не раз. Тому, як кажуть, саме за оформлення нового майданчику площею 120 м.кв.  для вагів “Аскет Шиппінгу”, який тепер розташовано на території, балансоутримувачем замощення якої є БФ “АМПУ”, й було “занесено” хабаря до Запорізької філії Фонду Держмайна.

   При цьому, з процесу погодження, намагалися вивести Державне підприємство “Бердянський морський торговельний порт”, яке є безпосереднім власником цієї землі, окільки має кадастровий номер на цю ділянку. Адже замощення можна демонтувати й перенести, а власність на ділянку залишається за державним підприємством, яке згоди на її оренду не надало.

   За законом, представники АМПУ повинні були погодити з ДП “Бердянський морський торговельний порт” бажання приватного оператора розмістити щось на цій ділянці. Може вона потрібна державному підприємству? Тоді треба проводити конкурс.  Натомість, в.о. Начальника Адміністрації Бердянського порту Барчан погодив передачу цієї ділянки в оренду офіційним листом до управління Фонду держмайна. Отже, з портовою адміністрацією “домовились”. Залишилось отримати згоду Фонду держмайна, а щоб процес був швидким та безконкурсним, треба його “прискорити”.  Для цього до управління Фонду Держмайна повезли долари у конверті.

 

Чи все в державі вирішують гроші?

   Загалом, до випадку з хабарем, незрозумілою виглядала лояльність Бердянської філії ДП “АМПУ” до багаточисельних випадків порушення ТОВ “Аскет Шиппінг” екологічного законодавства при перевезенні автомобільним транспортом і перевантаженні зернових відкритим способом, за допомогою пристосованного обладнання у вигляді відкритого конвеєра, внаслідок чого акваторія Бердянського порту та його причали забруднюються тоннами зерна.

   Крім того, як показало вивчення Єдиного державного реєстру судових рішень ТОВ “Аскет Шиппінг” є фігурантом багатьох справ, порушених з ініціативи Бердянської та Маріупольскої податкових інспекцій, Управління СБУ в Донецькій області, з яких є ухвали, постанови та рішення суду.

   Йдеться про звинувачення в ухиленні від податків, незаконному укладанні міжнародних контрактів, отриманні неконтрольованної державою валютної виручки на майже мільйон доларів США та багато іншого, зокрема, арешти майна та докуметів “Аскет Шипінгу” й сотень тон вантажів.

   Зрозуміло, що до факту передачі хабаря всі ці факти могли викликати лише здивування поблажливісттю державних органів до ТОВ “Аскет Шиппінг” та підозрами. Тепер, здається, зрозуміло, що ця поблажливість кожного разу була підкріплена “аргументом у конверті”.

   Коли керівництво держави, перші особи Міністерства інфраструктури та АМПУ кажуть про ріноправ'я всіх форм власності, про здорову конкуренцію на ринку, чи мають вони на увазі те, що “конкуренти” державних підприємств вирішують свої питання хабарями?

Контакты

Контакти

e-mail: portinfo.news@gmail.com

Координати порту: 46°45?N, 36°46?Е

 

Копирайт

Копірайт

Передрук або часткове використання матеріалів дозволяється за умови

погодження з редакцією та наявністю активного гіперпосилання,

відкритого для індексування пошуковими системами.

BBEPX