Навигатор

Продовжується робота з попереднього техніко-економічного обґрунтування для ДП “БМТП”

В рамках розробки Національної транспортної стратегії України на період до 2030-го року, за участі міжнародних експертів, триває розробка попереднього техніко-економічного обґрунтування для Бердянського морського торговельного порту. З метою збору детальної інформації про підприємство до Бердянська вже вдруге завітав французький міжнародний експерт з питань портів Андре Мер’єн та експерт з охорони навколишнього середовища Оксана Сакаль, яка вперше побувала в порту Бердянськ.

В нараді з експертами взяли участь керівник ДП “БМТП” Олександр Трощенков, заступники директора Олександр Клименков і Сергій Онуфрієнко, головний інженер підприємства Віталій Гуренко та інженер з охорони праці та навколишнього середовища Тетяна Вербицька. Бердянську філію АМПУ представляли заступник начальника Валентина Менжинська та Антоніна Маслюченко - начальник сектору екологічної безпеки Служби безпеки мореплавства та екологічної безпеки. Основними темами зустрічі стало обговорення зберігання та перевалки зерна; складські майданчики для технологічного обладнання та прийому вітроенергетичних установок; парк вантажних колісних транспортних засобів для перевезення до/з порту; портове обладнання для здійснення навантаження/розвантаження; вимоги до персоналу, який здійснює експлуатацію та вплив діяльності порту на навколишнє середовище.

В.о. директора ДП “БМТП” Олександр Трощенков детально охарактеризував виробничі потужності підприємства, специфіку роботу і в чому полягає різниця між державним і приватними портовими операторами, які здійснюють свою роботу на території порту Бердянськ. Так, однією з основних переваг ДП “БМТП” є закриті склади, в яких накопичуються та зберігаються зернові вантажі. За умови такого варіанту зберігання  — зернові не піддаються впливу погодних умов і зберігають якість.

З приводу накопичення судових партій, підходи роботи приватних операторів і державного порту відрізняються. Враховуючи, що зернотрейдери часто завантажують зерновози понад норми встановлені в Україні,  накопичення вантажу на складських майданчиках за межами стратегічного підприємства і на території порту, відбувається різними темпами. При цьому товаровиробникам і самим перевізникам в такий спосіб працювати вигідніше. В результаті такої кон'юнктури, яка склалась на ринку зернових перевезень, порт недоотримує вантажі на свої склади, оскільки на територію стратегічного підприємства завантажений понад норми автомобіль не зможе зайти. 

Олександр Трощенков також охарактеризував, як криза в Керченській протоці вплинула на вантажопотік через Бердянський порт. Зокрема, різкий стрибок фрахту суден зумовив товаровиробників переорієнтувати свою продукцію до портів Чорного моря. Незважаючи на довше плече доставки вантажу, різниця між вартістю залізничних перевезень до портів Чорного моря і фрахтуванням судна для роботи в Азовському регіоні, в підсумку виходить не на користь Бердянська. Крім того, в чорноморських портах значно вище рівень прохідної осадки, що дозволяє формувати суттєво більші судові партії, в порівнянні з Бердянським портом. В результаті традиційні вантажі для порту Бердянськ —  частково глина та метал в повному обсязі відійшли до портів Чорного моря. В той час, коли зерно залишилось на попередньому рівні і, навіть, обсяги його перевалки в поточному році зросли за рахунок гарного врожаю.

Експерти пообіцяли оприлюднити перші результати своєї роботи в грудні, де буде охарактеризовано ринкову кон'юнктуру і визначено, який основний вид вантажу буде перевантажуватись в Бердянському порту. На це Олександр Трощенков зауважив, що на сьогодні ДП “БМТП” є універсальним портом, де ефективно можуть опрацьовуватись не лише зернові, а й навалювальні, тарно-штучні, наливні вантажі і, навіть, негабаритне устаткування. Яскравий приклад — вітроенергетичне обладнання, яке ефективно опрацьовують портовики державного портового оператору: в 2018-му році — 26 комплектів, в 2019-му — 53, на 2020 вже підтверджено — 153 комплекти. Тому, було б не зовсім коректно наголошувати на виключно зерновій специфіці вантажів порту Бердянськ.

Представники робочої групи також оглянули територію підприємства та виробничі потужності ДП “БМТП”.

За підсумками зустрічі на адресу керівників ДП “БМТП” та БФ АМПУ надійшов лист з подякою від міжнародного експерта Андре Мер’єна, в якому французький спеціаліст наголошує, що зустріч з бердянськими портовиками суттєво допомогла йому в розумінні ситуації, яка склалась в порту Бердянськ.

Контакты

Контакти

e-mail: portinfo.news@gmail.com

Координати порту: 46°45?N, 36°46?Е

 

Копирайт

Копірайт

Передрук або часткове використання матеріалів дозволяється за умови

погодження з редакцією та наявністю активного гіперпосилання,

відкритого для індексування пошуковими системами.

BBEPX