Навигатор

Реформування портової галузі повинно грунтуватися на передовому досвіді Європи

На цьому наполягає керівник ДП «Бердянський морський торговельний порт» Микола Ільїн за підсумками візиту групи керівників українських портів в Данію.

У середині грудня він ознайомився з передовим досвідом розвитку портової галузі на прикладі трьох датських портів, включаючи столичний Копенгаген, а також провів переговори з потенційними інвесторами.

Прибуток портів вкладається в розвиток інфраструктури

У Данії порти не є портовими операторами, вони здають в оренду території муніципалітетів або держави приватним стивідорним компаніям, які здійснюють перевалку вантажів, оновлюють їх інфраструктуру, намивають нові території під причали. За словами керівників портів, передача в оренду причалів приносить більший прибуток підприємству, ніж основна діяльність стивидорів.

Європейський досвід можна застосувати і в Україні

Принцип використання прибутку підприємств, активну участь міської влади в розвитку портів цілком можливо застосувати і в Бердянському порту, впевнений Микола Ільїн. На сьогодні, як відомо, 75% чистого прибутку + інші податки фактично вимивають вільні кошти підприємства, які повинні вкладатися в модернізацію порту. Крім того, не доведена до логічного завершення процедура оформлення земельної ділянки, на якій знаходиться порт. На сьогодні він в міській власності. До прийняття проекту берегозахисної лінії узаконити землю не представляється можливим. У перспективі, Микола Ільїн бачить майбутнє в більш тісній взаємодії у розвитку порту з міською владою і в створенні владою сприятливого податкового та інвестиційного клімату.

Датський інвестор готовий вкладати кошти в розвиток інфраструктури порту на умовах трудового колективу підприємства

В рамках візиту в Данію, керівник Бердянського порту Микола Ільїн провів серію зустрічей з компаніями, які зацікавлені в тісній співпраці з БМТП. Йдеться про можливе будівництво зернового терміналу на вільних територіях БМТП, створенні близько 200 нових робочих місць, прокладання 15-ти кілометрового відрізка дороги, яка буде призначена для руху великогабаритного транспорту. І, головне, вантажі європейських компаній будуть перевалюватися державним підприємством. Все це стане реальністю після оформлення земельних ділянок на території порту, оголошення конкурсу на будівництво терміналу.

У фінансовому плані підприємства на 2017 рік планується розпочати будівництво зернового терміналу

У фінансовий план підприємства на 2017 рік внесено пункт щодо будівництва зернового терміналу. У разі затвердження Кабміном в 2017-му році близько 100 млн. гривень будуть вкладені в початок будівництва першої черги зернового терміналу. Це дозволить істотно підвищити показники перевалки зернових, які через демпінг приватних стивидорів в цьому році знизилися. Ринок зерна в Україні достатньо об'ємний і пропозицій з перевалки зерна буде достатньо для портів Азова, впевнений Микола Ільїн.

За умови взаєморозуміння на рівні міністерства і міської влади, Микола Ільїн бачить майбутнє Бердянського порту в розвитку портової інфраструктури, модернізації обладнання, будівництва нових об'єктів за рахунок власних коштів і інвестицій європейських партнерів, за умови, що останні готові прийняти умови державного підприємства.

Контакты

Контакти

e-mail: portinfo.news@gmail.com

Координати порту: 46°45?N, 36°46?Е

 

Копирайт

Копірайт

Передрук або часткове використання матеріалів дозволяється за умови

погодження з редакцією та наявністю активного гіперпосилання,

відкритого для індексування пошуковими системами.

BBEPX