Після реформування в портовій галузі України в 2013-му році території українських портів були розподілені між двома державними підприємствами — самими портовими операторами та новоутвореною Адміністрацією морських портів України. Територія БМТП, відповідно, також була розділена — частина інфраструктури перейшла на баланс філії АМПУ, частина залишилась в БМТП. На сьогоднішній день на території Бердянського порту, окрім державного портового оператора, функціонують приватні структури, які також надають послуги з перевалки вантажів. Ці організації, для провадження своєї діляьності використовують інфраструтуру філії АМПУ та Бердянського морського торговельного порту.
Як відомо, державне підприємтсво Бердянський порт останні два роки перебуває під жорстким тиском з боку різноманітних контролюючих органів. В результаті проведеного аудиту контрольно-ревізийним управлінням Міністерства інфраструктури, який тривав з 1-го липня по 31 серпня 2016-го року, серед, так званих, порушень, значиться відсутність стягнення плати за проїзд автотранспорту з вантажем, який надходить на адресу інших портоввих операторів, по території порту та його відстій. Окремі пункти аудиту юристи Бердянського порту продовжують оспарювати в судах, однак з метою унеможливлення виявлення аналогічних дорікань з боку контролюючих органів в майбутньому, адміністрація Бердянського порту здійснила спробу привести взаємовідносини з іншими портовими операторами, які використовують інфраструктуру БМТП, у відповідність до вимог Закону. Перспективу розв'язання конфліктної ситуації обговорили на засіданні Ради Бердянського порту.
- Ми розробили проект договору, згідно якого портові опереатори, які використовують інфраструктуру БМТП мають за це оплачувати державному підприємству. Однак в 2016-му році цей документ так і не було підписано. В 2017-му році ми знову пропонуємо привести взаємовідносини портових операторів у законне русло, - відзначив начальник відділу з комерційної діяльності та перспективного розвитку БМТП Сергій Онуфрієнко.
З Міністерства надходили дериктиви, щодо вирішення проблеми із застосуванням кардинальних заходів.
- Нам рекомендували перекрити проїзд по нашій території всім суб'єктам, які на безоплатній основі використовують портову інфраструктуру, - наголосив заступник директора БМТП Андрій Фіщенко.
Участь в засіданні Ради порту взяли і керівники приватних портових операторів, які в результаті тривалої дискусії все ж визнали, що за використання інфраструктири БМТП державне підприємство має отримувати певну компенсацію. Позицію Бердянського порту підтримав і начальник Бердянської філії АМПУ Олександр Барчан.
В підсумки сторони прийняли рішення створити контактну робочу групу, яка розробить договір, здатний задовольнити інтереси всіх сторін. 19-го січня відбудеться наступне засідання Ради порту, на якому має бути затверджено договір про порядок використання обєктів портової інфраструктури.
{gallery}/17.01.17.{/gallery}