Навигатор

В Бердянському порту підвели підсумки 2016-го року та окреслили перспективи на 2017-й

Минулий рік для колективу Державного підприємства “Бердянський морський торговельний порт” відзначився перевиконанням плану на 34%, зростанням заробітньої платні співробітників, збільшенням витрат на соціальну сферу, інвестуванням коштів в ремонт та модернізацію обладнання та рекордними відрахуваннями до бюджетів всіх рівнів. Результати роботи в 2016-му та перспективи поточного року озвучили під час річного звіту керівництва порту та профспілкової організації.

В минулому році в БМТП було перевалено 3 мільйони 461 тис. тонн вантажів, що на 34% перевищує заплановані показники. Основними видами відвантажених товарів були руда, метал, глина, зернові — в основному за рахунок цих типів вантажів і вдалось перевиконати річний план. Ефективна робота позначилась на фінансових показниках підприємтсва.

В результаті діяльності підприємства порт заробив 616 мільйонів гривень , видатки склали — 419 млн. грн, чистий прибуток — 119 мільйонів гривень. Середня заробітна платня склала 13 тис. 865 грн. В 2016 році було збільшено оклад та тарифні ставки на 41%. Слід зазначити, що на державному рівні передбачалось підвищення на 16%, додаткові 25% були додані за рішенням адміністрації порту виходячи з фінансових показників підприємства, -  проінформував заступник директора з економічних питань Олександр Кліменков.

В розвиток підприємства було інвестовано 16 мільйонів гривень. Кошти були спрямовані на закупівлю вантажозахоплючих приладів, двох автомобілів, мотовозу, транспортування двох портальних кранів з порту Рені, ремонт та модернізацію основних засобів виробництва. В бюджети всіх рівнів перераховано 387 мільйонів гривень. Лише напряму міський бюджет отримав 37 мільйонів гривень, а з урахуванням єдиного соціального внеску та інших видів платежів, які повертаються в місто, загальна сума становить близько 80 мільйонів!

Відрахування до бюджетів всіх рівнів Бердянського порту, напевно, становлять третину всіх податків, які сплатила Запорізька область. Для порівняння Авдіївський коксохімічний комбінат заплатив в два рази менше від нас. Ось і виходить, що такі величезні підприємства сплачують мало, а державні підприємства віддають все, - наголосив керівник БМТП Микола Ільїн.

Варто відзначити, що такі значні відрахування до бюджетів пов’язані з 75-ти відсотковою системою відрахувань дивідендів державних підприємств, яка існувала в 2016-му році і була збережена для портів в 2017-му.

В минулому році були виконані всі соціальні забов’язання: успішно функціонували поліклініка, база відпочинку та спортивний клуб. Профспілковим комітетом виділялись кошти на оздоровлення, лікування, привітання з ювілеями, проведення операцій, поховання та ін. Надавалась підтримка дитячому садочку “Ластівка”.

Ряд факторів на загальнодержавному рівні та містечкова коньюнктура на сьогодні створили певні проблеми у функціонуванні державного підприємства. Серед основних викликів, які постають перед Бердянським портом в 2017-му році — це збільшення тарифів на транспортування товарів залізничним сполученням, втрата контролю над українськими підприємствами ОРДЛО, що неодмінно призведе до падіння вантожоперевалки, демпінг тарифів державними портами та функціонування так званого портового оператору “Аскет-Шиппінг”.

Якщо раніше наказом міністра регулювали ставку по всіх портах і лише категорійність впливала на їх зміну, на сьогоднішній день кожен порт демпінгує. Вантажів не вистачає, потужностей більш ніж достатньо і від демпінгу утриматись неможливо. Ми були вимушені грати в цю гру, до того ж у нас дуже серйозний конкурент з'явився, законний він чи незаконний — питання. Йдеться про “Аскет-Шиппінг”. Він дуже серйозно збив ціни за перевалку зерна, тож ми змушені були відреагувати і також опустили свої тарифи впритул до приватної фірми. Практично у всі інстанції нами подані заяви про порушення процедури реєстраії портового оператора “Аскет-Шиппінг”. Такі дії були злочином проти держави, ніяк інакше це назвати неможливо, - наголосив Микола Ільїн.

Захоплення українських підприємств на територіях ОРДЛО вже позначилось на показниках вантажоперевалки.

“Метінвест” каже, що Макіївський та Єнакіївський металургічні комбінати вже фактично втрачені. Тому нам необхідно орієнтуватись на вантажі, які виробляються в безпосередній близькості від нас, - повідомив Микола Ільїн.

Основними типами вантажів, які планується перевалювати в поточному році буде метал, глина є перспектива повернення зернових та інших видів товарів.

Незважаючи на всі існуючі проблеми, керівництво порту докладатиме максимум зусиль для збереження високих соціальних гарантій своїх працівників, регулярної виплати заробітної платні та стабільної роботи містоутворюючого підприємства.

Контакты

Контакти

e-mail: portinfo.news@gmail.com

Координати порту: 46°45?N, 36°46?Е

 

Копирайт

Копірайт

Передрук або часткове використання матеріалів дозволяється за умови

погодження з редакцією та наявністю активного гіперпосилання,

відкритого для індексування пошуковими системами.

BBEPX